A BMW és az Audi képviselői szerint, az amerikai DTM sorozat elindítása zsákutcába kerülhet amerikai autók nélkül.
Jens Marquardt a BMW Motorsport főnöke, és Dieter Gass, az Audi Sport vezetője úgy gondolják, hogy egy hazai gyártó részvétele létfontosságú lenne a 2017-re tervezett sorozatnak.
„A legfontosabb feladat most, hogy találjunk olyan amerikai gyártókat, akik csatlakozhatnának a sorozathoz. Az egy dolog, hogy egy vagy két versenyen részt veszünk a tengerentúlon, de ha tíz vagy még több futamból álló bajnokságot akarunk létrehozni, akkor muszáj lesz egy amerikai gyártót is beszerveznünk. Ezt a rajongók is biztosan nagyra értékelnék.” – nyilatkozta Marquardt.
„Japán márkákat is szívesen látnánk, de az lenne a legjobb, ha egy amerikai cég csatlakozna. Nagyon nehéz lenne elképzelni ezt a sorozatot csak német autókkal.” –tette hozzá Gass.
A három nagy amerikai vállalat – a General Motors, a Ford és a Chrysler közül egyik sem érdeklődik az amerikai DTM iránt.
A GM Racing igazgatója, Mark Kent szerint jelenleg nincs szükségük erre a versenyprogramra.
„Folyamatosan figyelemmel követjük az új bajnokság alakulását, de mi most boldogok vagyunk a Corvette Racing projektünkkel és a Corvette DPs-el. Marketing szempontjából nekünk tökéletesen alkalmas az USC (United SportsCar Championship), ezért valami nyomós ok kellene, hogy a DTM-be belefogjunk.” – árulta el Kent.
A DTM főnöke, Hans Werner Aufrecht úgy véli, hogy a sorozat szabályai tökéletes lehetőséget kínálnak az amerikai autógyártók számára.
„Kétségtelen, hogy ezek a szabályok olyan műszaki előírásokat tartalmaznak, amelyek vonzóak lehetnek az amerikai cégek számára, mivel elismert autógyártókkal versenyezhetnének Európában, Japánban és az Egyesült Államokban. Meg kell győznünk az amerikaiakat, hogy a részvételük kifizetődik, és biztos vagyok benne, hogy ez sikerülni is fog.” – mondta a DTM első embere.