Ogier négyet nyert meg a mai hat szakaszból, így előnye már 36 másodperc, viszont a második és a negyedik helyért is komoly tülekedés kezd kialakulni.
Ogier az ötödik szakaszt a hibrid egység hibája mellett is meg tudta nyerni, talán ez mutatja a legjobban a fölényét. A napi célban persze elégett volt az eredményt illetően. Többször is hangsúlyozta, hogy az előny tudatában nem megy teljes rizikót.
A második, illetve a negyedik helyért viszont még izgalmas lesz a harc, Rovanperä második helyébe még egy szalagkorlát-érintés is belefért, a videót látva nagyon nagy szerencséje volt, hogy csak érintőre vette azt. Előnye viszont csak 1,9 másodperc Thierry Neuville-lel szemben, aki nem tudott magyarázatot adni arra, hogy miért nem tudja tartani a Toyotákkal a tempót (a két szakaszon, amiket nem Ogier nyert, Evans és Rovanperä osztoztak).
A negyedik-ötödik helyen álló Tänak-Evans páros is odaérhet még a dobogóra, 16, illetve 23 másodpercre vannak onnan. Míg Tänak láthatóan tanulja a Pumát, Evans egy defekt miatt vesztett mintegy 40 másodpercet, ami nélkül még mindig második lenne.
Őket Sordo, Katsuta és Lappi követik, utóbbinak ez így egy nagyon visszafogott debütálás a Hyundai-jal: „Nehéz megmondani, hogy min kellene változtassak, hogy jobb időket tudjak menni. Az éjjel át kell gondoljam, hogy min tudnánk a mérnökök segítségével változtatni.”
A nap hőse viszont nem Ogier volt, hanem az a Pierre-Louis Loubet volt, aki az ötödik szakaszon lecsúszott az útról és kiütött egy táblát a helyéről, majd ezek után a délutáni három szakaszt szervo nélkül nyomta végig, pedig megtehette volna, hogy kiáll és megvárja a holnapot, és a hiba kijavítását, de ő inkább meg akarta mutatni, hogy nem adja fel olyan könnyen. A küzdelmes délutánja ellenére volt ereje viccelni a nap végén: „Ha valami igazán nehéz edzés akarna valaki csinálni, akkor vezessen autót kormányszervo nélkül. Elég jó.”
A WRC2-ben senki nem tudja tartani a tempót Gryazinnal, illetve ma Solberg tudta, de egyrészt ő nem pontszerző ezen a versenyen, másrészt a csütörtök esti defektjével már elintézte a versenyét.
Gryazin előnye fél perc a citroenes Rossel előtt, őt a márkatárs Lefebvre követi, öket Lopez (i20 N Rally2) és Fourmaux (Fiesta Rally2) követik.
A László Zoltán – Zsíros Gábor páros továbbra is versenyben van, a 31. helyen várja a folytatást a nagyon népes RC2 kategóriában.
Szombaton újabb 6 szakasz és 111 versenykilométer vár a mezőnyre.
1. Ogier / Landais Toyota GR Yaris Rally1 1:26:39.4
2. Rovanperä / Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 +0:36.0
3. Neuville / Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +0:37.9
4. Tänak / Järveoja Ford Puma Rally1 +0:54.2
5. Evans / Martin Toyota GR Yaris Rally1 +1:02.3
6. Sordo / Carrera Hyundai i20 N Rally1 +1:30.2
7. Katsuta / Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +1:33.1
8. Lappi / Ferm Hyundai i20 N Rally1 +1:57.7
9. Gryazin / Aleksandrov Skoda Fabia RS Rally2 +4:12.8
10. Rossel / Dunand Citroen C3 Rally2 +4:42.5